Czemu warto mieć klimatyzację?

h temperaturach. Dlatego w szpitalach bardzo często montowana jest klimatyzacja nie tylko w gabinetach lekarskich, ale też na salach chorych. Koszty użytkowania takiej klimatyzacji uzależnione są od tego, jak gorące lato występuje

Czemu warto mieć klimatyzację? agregaty chłodnicze montaż

Montaż szpitalnej klimatyzacji

Pacjenci różnych szpitali nie powinni być przegrzewani w okresie letnim. Trzeba przyznać, że osoby chore bardzo źle znoszą przebywanie w wysokich temperaturach. Dlatego w szpitalach bardzo często montowana jest klimatyzacja nie tylko w gabinetach lekarskich, ale też na salach chorych. Koszty użytkowania takiej klimatyzacji uzależnione są od tego, jak gorące lato występuje w jakimś roku oraz od tego, jakie zapotrzebowanie temperaturowe przedstawiają konkretni pacjenci. Również koszty samego montażu szpitalnej klimatyzacji mogą być bardzo różne, jednak obecnie najczęściej można otrzymywać dotacje na montaż takiej klimatyzacji. Jej odpowiednie ustawienie pozwoli na zapewnienie prawdziwego komfortu i bezpieczeństwa pacjentom.


Obecnie efekt chłodzenia uzyskujemy dzięki specjalnie

Chłodnictwo ? dział techniki zajmujący się odprowadzaniem ciepła ze środowiska chłodzonego w celu uzyskania i utrzymania temperatur niższych od temperatury otoczenia. Ma największe zastosowanie w utrwalaniu żywności.

Odkrycie mikroorganizmów (pleśni, bakterii), a następnie wpływu temperatury na prędkość ich namnażania spowodowało wzrost zainteresowania chłodzeniem, jako sposobem konserwowania żywności. Jednak technika chłodnicza zaczęła rozwijać się gwałtownie dopiero w XIX wieku w trakcie rewolucji przemysłowej. Obecnie efekt chłodzenia uzyskujemy dzięki specjalnie budowanym urządzeniom chłodniczym.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Chłodnictwo


W związku z tym w Stanach

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnym układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja