Jak porządnie zająć się swoim samochodem

Dodane: 09-08-2016 12:55
Jak porządnie zająć się swoim samochodem Pompka spryskiwaczy sklep

Dlaczego naprawy u mechanika będą dobrym pomysłem?

Gdy nasz samochód się zepsuje, często zastanawiamy się czy lepiej będzie oddać go do naprawy, czy też możemy samodzielnie poradzić sobie z daną usterką. Każdy z nas może mieć zupełnie inne zdanie na ten temat, jednak zawsze warto wszystko dokładnie przemyśleć i rozważyć różne opcje. Jeśli chwilę się zastanowimy, z pewnością dojdziemy do wniosku, że doświadczeni mechanicy mogą znacznie szybciej i taniej naprawić nasze auto, więc o wiele bardziej opłaci nam się oddanie samochodu do odpowiedniego warsztatu. W ten sposób unikniemy zbędnych problemów i dodatkowych kosztów, jeśli chociażby nie uda nam się naprawić auta i będziemy musieli zapłacić za jego holowanie do miejsca naprawy.


Odpowiednie części zamienne do samochodów

Jeśli nasze auto legło awarii, zawsze najlepiej będzie je szybko i bezproblemowo naprawić. Jeśli będziemy działać umiejętnie, cały proces nie zajmie nam wiele czasu, a do wyboru mamy w tej kwestii oczywiście wiele możliwości. Jedni z nas wolą samodzielnie zajmować się swoimi samochodami, inni raczej chętnie oddadzą je do warsztatu, jednak bez względu na metodę naprawy, zwsze trzeba zadbać o pewne istotne kwestie, takie jak wybór odpowiednich części zamiennych. Sklepów z częściami znajdziemy obecnie całe mnóstwo, a dodatkowo w każdym z nich do wyboru mamy mnóstwo rodzajów konkretnych elementów. Jeśli chcemy, by nasze auto było sprawne przez długi czas, powinniśmy zdecydowanie wybierać jedynie takie części, które pochodzą od najlepszych producentów, nawet jeśli trzeba więcej zapłacić.


Jak funkcjonuje i z czego się składa sonda lambda?

Działanie sondy lambda opiera się na prawie sformułowanym przez Walthera Nernsta (równanie Nernsta). Sonda lambda, czyli ogniwo galwaniczne zbudowane z materiału ceramicznego ? dwutlenku cyrkonu, na którym napylone są po obu jego stronach cienkie warstwy platyny, zostało opracowane pod koniec lat 60. XX wieku w Robert Bosch GmbH przez dr. Güntera Baumana. Sondę umieszcza się w układzie wydechowym, tak, że jedna strona urządzenia styka się z gorącymi gazami spalinowymi, osiągającymi w tym miejscu około 300 °C, a druga strona styka się z powietrzem z otoczenia.

Spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu w temperaturze powyżej 300 °C staje się swoistym elektrolitem zdolnym do przewodnictwa jonowego. W celu utrzymania odpowiedniej temperatury, niektóre sondy mają grzałkę. Warstwy platyny na jego powierzchni pełnią rolę elektrod, przy czym ich potencjał elektryczny jest funkcją stężenia tlenu w gazach, z którymi się stykają. Przy dużej różnicy stężenia tlenu po obu stronach ogniwa generuje ono siłę elektromotoryczną dochodzącą do 1 V.

Napięcie generowane przez ogniwo jest przekazywane do modułu sterującego składem mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Moduł ten dostosowuje na bieżąco skład mieszanki, tak aby w określonych warunkach obciążenia silnika, rodzaju paliwa i warunków atmosferycznych zapewnić jak najdoskonalszą pracę silnika i minimalizować emisję tlenku węgla.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda