Medyczne analizy dla firm farmaceutycznych. Krótko i na temat

stawie badań decydują, czy wprowadzić dany produkt, czy nie. Artykuł o statystyce i nie tylko.Termin próby statystycznej w WikipediiPróba statystyczna ? zbiór obserwacji statystycznych wybranych (zwykle wylosowanych) z popu

Medyczne analizy dla firm farmaceutycznych. Krótko i na temat Farmacja, jak praktycznie każda inna gałąź handlu i produkcji powinna zlecić odpowiednie badania rynkowe jeszcze przed wprowadzeniem produktu na sprzedaż. Korzystają z firm takich jak i na podstawie badań decydują, czy wprowadzić dany produkt, czy nie. Artykuł o statystyce i nie tylko.

Termin próby statystycznej w Wikipedii

Próba statystyczna ? zbiór obserwacji statystycznych wybranych (zwykle wylosowanych) z populacji.

Zwykle stosuje się tzw. próbę losową, definiowaną formalnie w teorii statystyki jako ciąg zmiennych losowych o rozkładzie takim jak rozkład populacji.

Czasem, np. gdy istotne jest zbadanie również pewnej podpopulacji o niewielkiej liczebności, stosuje się próby ważone, w których elementy populacji mogą różnić się prawdopodobieństwem wejścia do próby. Wymaga to wprowadzenia wag poszczególnych obserwacji podczas analizy takiego zbioru danych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Próba_statystyczna


Ciężki rynek leków

Rynek farmaceutyczny jest rynkiem trudnym, ponieważ leków i preparatów jest cała masa, więc nie łatwo jest się przebić z nowym produktem. Ważne jest wiele czynników i od ich wypadkowej zależy czy produkt będzie się sprzedawał. Wśród ważnych czynników jest oczywiście cena samego preparatu i jego rynek zbytu. Wiadomo, że wypuszczając preparat do stosowania dla określonej grupy docelowej musimy najpierw ją zbadać i określić czy jest na nasz produkt zapotrzebowanie.

Kolejną sprawą jest sezonowość, w okresie grypowym i przeziębieniowym sprzedaje się najwięcej preparatów na te właśnie przypadłości oraz witamin i suplementów na odporność. Dlatego prognozy sprzedażowe powinny takie dane obejmować i uwzględniać.


Przebić się przez konkurencję

Leków i suplementów diety w aptekach jest mnóstwo, a każdy producent reklamuje się, że jego lek czy tez preparat jest najskuteczniejszy, najlepszy i tak dalej. Jest to dość trudny rynek dla nowych produktów mniej znanych producentów i trzeba wykazać się nie lada umiejętnościami marketingowymi, aby zaistnieć dla danej grupy odbiorców.

Cały proces wprowadzania nowego produktu powinien być poprzedzony badaniami wraz z określeniem grupy docelowe, kosztów produkcji, marketingu oraz amortyzacji. Dokładna i wnikliwa analiza tych danych jest najważniejszym etapem w początkach nowego produktu.