O podróży grupą

Kiedy wybrać autokarSą sytuacje w których autokar jest wręcz niezastąpiony. Wyobraźmy sobie podróżującą pociągiem czy PKS-em wycieczkę szkolną- około 30 dzieci w wieku gimnazjalnym jedzie razem z innymi pasażerami.

O podróży grupą Transport krajowe bywają ciężkie, zwłaszcza z wycieczką zorganizowaną, zdarza się, że jest potrzeba zorganizowania większego transportu. Należy mieć kontakt na .

Kiedy wybrać autokar

Są sytuacje w których autokar jest wręcz niezastąpiony. Wyobraźmy sobie podróżującą pociągiem czy PKS-em wycieczkę szkolną- około 30 dzieci w wieku gimnazjalnym jedzie razem z innymi pasażerami. Do tego dochodzi kwestia organizacji i ewentualnych przesiadek, a to już bardzo komplikuje sprawę.

Po prostu na takie wycieczki wynajmuje się autokar, ewentualnie bus dla mniejszej ilości osób. Jest to po prostu wygodne i bezpieczniejsze niż podróż komunikacją miejską, która owszem jest potrzebna, ale nie do tego typu transportu osób.


Niskopodłogowy autobus

Autobus niskopodłogowy ? pojazd klasy I, II lub A, w którym co najmniej 35 % powierzchni dostępnej dla pasażerów stojących (lub w jego przedniej części w przypadku pojazdów przegubowych bądź na pokładzie dolnym w przypadku pojazdów dwupokładowych) stanowi powierzchnię bez stopni i zapewnia dostęp do co najmniej jednych drzwi głównych1.

Autobus, który nie ma stopni wejściowych, co jest ułatwieniem przy wymianie podróżnych na przystankach oraz dla osób niepełnosprawnych, starszych i z wózkami dziecięcymi. Część autobusów niskopodłogowych umożliwia swobodny przewóz osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_niskopodłogowy


Na początku były konie...

Początki transportu masowego miały miejsce już w XIX kiedy to rozpowszechniły się omnibusy z napędem parowym. Ogólnie maszyny parowe spowodowały rozwój gospodarki i wielu nowych gałęzi przemysłu. A pradziadkiem omnibusów były dyliżanse ciągnięte przez konie z których korzystali ludzie pragnący dostać się z miejsca na miejsce. Jednak dyliżans był dość powolny, wrażliwy na uszkodzenia i napady.

Następnym dużym przełomem dla transportu, również osobowego, był silnik spalinowy. Pozwalał on na przewożenie większego ciężaru z większą prędkością niż maszyna parowa. Dodatkowo był bezpieczniejszy, a jego obsługa nie była tak skomplikowana. Wtedy zaczęły powstawać autobusy i autokary podobne do tych współczesnych. Był to też początek transportu publicznego.