Ogólnie o czystości samochodu

h możemy zgromadzić naprawdę spory arsenał wiedzy dotyczący wymiany części w naszym aucie. Wiele z nich pozwala zobaczyć interesujące nas kwestie niemal na żywo, za pośrednictwem filmu wstawionego przez autora tejże st

Dodane: 23-11-2016 06:22
Ogólnie o czystości samochodu

Montaż części wymiennych w aucie ? jak się do tego zabrać?

Jak w wielu dziedzinach, również jeśli chodzi o motoryzację, powstaje wiele stron internetowych, z których możemy zgromadzić naprawdę spory arsenał wiedzy dotyczący wymiany części w naszym aucie. Wiele z nich pozwala zobaczyć interesujące nas kwestie niemal na żywo, za pośrednictwem filmu wstawionego przez autora tejże strony. Montaż części wymiennych dzięki nabytej z tego rodzaju filmików wiedzy jest szczególnie wskazany dopiero początkującym fanom motoryzacji. Sporej dawki wiedzy dostarczyć nam mogą także fora internetowe, które gromadzą miłośników czterech kółek i pozwalają na wymienianie się umiejętnościami i doświadczeniem. Zaglądanie na takie forum może mieć również tą zaletę, że dzięki umieszczonym tam informacjom będziemy mogli na przykład zdiagnozować usterkę w naszym aucie.


Jak stosować turbosprężarki

Na początku turbosprężarki stosowano tylko w samochodach ciężarowych. Wynikało to z wiadomych względów. Zastosowanie w autach ciężarowych pozwoliło na oszczędność paliwa przy jednoczesnym zwiększeniu mocy silnika. Po ciężarówkach zaczęto stosować turbosprężarki w samochodach osobowych, ale w typowo sportowych wersjach. Wielu producentów proponowało, choć jeden model swoich samochodów z wbudowana turbosprężarką. Niestety turbosprężarki nie miały wtedy nic wspólnego z oszczędnością paliwa i ekologią. Turbosprężarki zyskały również swoje zastosowanie w lotnictwie. Do silników samolotowych użyto systemu wielu turbosprężarek. Dzięki temu dają one ogromną moc samolotowi by mógł wzbić się w powietrze przy mniejszym zużyciu paliwa. W dzisiejszych czasach turbosprężarki są stosowane w wszelkich rodzajach samochodów, zarówno ciężarowych jak i osobowych. Pozwala to naszym samochodom zwiększać moc silnika przy coraz to mniejszym zużyciu paliwa. Znacznie tez obniża emisję spalin do środowiska. Trzeba bowiem zrobić wszystko aby było ich jak najmniej.


Układ ten, mający 6 wykorbień

R6 (oznaczany także jako I6) ? silnik spalinowy wyposażony w sześć cylindrów ustawionych wzdłuż wału korbowego w jednym rzędzie. Układ ten, mający 6 wykorbień, jest najprostszym rozwiązaniem zapewniającym całkowite wyrównoważenie silnika - zarówno od sił pierwszego jak i drugiego rzędu. Z tego względu nie jest w nim stosowany wałek wyrównoważający1. Wał korbowy podparty jest zazwyczaj na czterech bądź siedmiu łożyskach. Kolejność zapłonów w poszczególnych cylindrach to 1-5-3-6-2-4 lub 1-4-2-6-3-52. Silniki tego typu, z uwagi właśnie na całkowite wyrównoważenie, chętnie były stosowane w lotnictwie do napędu sportowych i turystycznych samolotów.

Silniki R6 montowane w samochodach osobowych osiągają pojemność skokową z przedziału 1,9 do 5,0 litra3. Znajdują one zazwyczaj zastosowanie w samochodach klasy średniej i średniej-wyższej.

Silniki R6 są wiodącym rozwiązaniem w zakresie napędów do ciężkiego transportu drogowego, dużych wywrotek, autobusów. Warto zwrócić uwagę, że silnik V8 mający cztery wykorbienia jest silnikiem gorzej wyrównoważonym, niż R6.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R6_(silnik)