Ogólnie o maszynach budowlanych

giego procesu analizowania wielu czynników. Najważniejszymi są cena i jakość. Te dwa czynniki okazują się być nierozerwalne i zależne od siebie. Im wyższa cena to możemy być pewni, że jakość również będzie lepsza. Poza tym, jeśli

Ogólnie o maszynach budowlanych

Inwestycja w maszyny budowlane

Dla niejednego przedsiębiorcy działającego w branży budowlanej zakup odpowiednich maszyn staje się trudną inwestycją. To niełatwy zakup i często wymaga długiego procesu analizowania wielu czynników. Najważniejszymi są cena i jakość. Te dwa czynniki okazują się być nierozerwalne i zależne od siebie. Im wyższa cena to możemy być pewni, że jakość również będzie lepsza. Poza tym, jeśli już decyzja zostanie podjęta niejednokrotnie pojawia się problem dodatkowych kosztów: ewentualnej naprawy jak też zakupu części zamiennych. Na dzisiejszym rynku jest wiele ciągle rozwijających się i konkurujących firm, które proponują zamienniki, części zdecydowanie tańsze, ale co się z tym wiąże mniej trwałe niż oryginały. Dlatego też warto dokładnie przemyśleć zakup i nie zawsze sugerować się niższą atrakcyjniejszą ceną, bowiem lepiej mieć pewność, że potrzebna część jest jakościowa lepsza, a co za tym idzie bezpieczniejsza. Pomoże to uniknąć przyszłych niepotrzebnych napraw i kolejnych wydatków. Tych trzeba unikać za wszelką cenę.


Rama główna

Budowa spycharki gąsienicowej

Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:

podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.

Podwozie gąsienicowe

Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki

stabilizatora.
Rama główna

Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka


Hydraulika układu

Układ napędowy

Składa się z następujących elementów:

silnika z chłodnicą,
przekładni hydrokinetycznej,
wału przegubowego,
skrzyni biegów,
przekładni głównej z mechanizmem skrętu,
przekładni bocznych.

Hydraulika układu napędowego

Składa się z pomp na przekładni hydrokinetycznej, filtrów ssących i ciśnieniowych oraz zaworów hydraulicznych.
Osprzęt roboczy

Szeroka gama osprzętów roboczych, takich jak:

lemiesz półwklęsły z belkami i siłownikiem przechyłu,
lemiesz półwklęsły z belkmi i siłownikiem przechyłu/nachylania,
lemiesz skośny z ramą C z siłownikami przechyłu,
lemiesz prosty z belkami i siłownikiem przechyłu,
lemiesz 6-położeniowy z ramą "C" i siłownikami przechyłu i skrętu (6-WAY),
zaczep,
zrywak wielozębny ? max. 3 zęby, belka zębów, podnoszona i opuszczana siłownikiem hydraulicznym,
osprzęty specjalistyczne:
pługi,
wciągarki,
walce do zagęszczania węgla kamiennego2.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka